Jak sprzedawać więcej i wyróżnić swój sklep?

Jak sprzedawać więcej i wyróżnić swój sklep?

Prowadzisz biznes online? Jeżeli wysyłasz swoje produkty – ten wpis może Cię zainteresować.

W ostatnim czasie popularność sklepów internetowych pnie się w górę jak szalona. Zarówno zakupy w serwisach aukcyjnych jak i sklepach internetowych stają się coraz popularniejsze, nawet dla osób które nie do końca wiedziały jak robić zakupy internetowe jeszcze rok czy dwa lata temu.

Dlaczego tak się dzieje?

Niewątpliwie ma tu znaczenie ostatni rok który zmusił część nas na pozostanie w domu jak i do samych zakupów online (wtedy, gdy sklepy stacjonarne pozostawały zamknięte).

Dodatkowo, niezwykle szeroki asortyment w Internecie daje duży wybór zarówno pod względem samego produktu jak i jego ceny, co również sprawia, że chętniej zaglądamy do Internetu gdy chcemy coś kupić.

Jak sprzedawać więcej?

Wraz ze wzrostem popytu naturalnie wzrasta też podaż, wielu sprzedawców przeniosło się do Internetu lub rozpoczęło sprzedaż swoich produktów jednocześnie z prowadzeniem sklepu stacjonarnego.

Ta sytuacja sprawia, że klient może przebierać w ofertach zanim zdecyduje się kupić wybrany produkt.

Jeżeli posiadasz sklep internetowy to z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak duża jest konkurencja. Oczywiście jest ona różna w zależności od samej branży.

Co zrobić aby wyróżnić swój sklep?

Istotnym elementem podczas sprzedaży w Internecie jest odpowiednie przygotowanie oferty.

Zadbaj o to, aby Twoja oferta przedstawiała produkt jak najdokładniej!

Niezwykle istotnym elementem jest opis sprzedawanego produktu. Jeżeli sprzedajesz akcesoria GSM to postaraj się doprecyzować do jakiego modelu dany produkt jest kompatybilny.

Np. etui na telefon – opisz kompatybilność (a nawet podaj dokładne wymiary pokrowca), z jakiego materiału jest wykonany, kto jest producentem, czy posiada dodatkowe właściwości jak amortyzacja wstrząsów, czy można korzystać ze szkła ochronnego podczas założonego etui? – te pytania zada sobie klient odwiedzający Twoją ofertę.

Wysoka jakość zdjęć produktowych które przedstawiają sprzedawaną rzecz.

Nie każdy posiada odpowiedni sprzęt jak i umiejętności do zrobienia zdjęć produktowych – doskonale to rozumiemy. Dobrej jakości zdjęcia i przedstawienie produktu to klucz do sukcesu. Zdjęcia to pierwsza rzecz na którą zwróci uwagę klient przeglądający ofertę – jeżeli będą kiepskie to najprawdopodobniej szybciej wyłączy stronę niż zdąży przejść do opisu.

Postaraj się wykonać schludne zdjęcia produktu na białym tle. Nie masz możliwości lub czasu? Zleć to osobie, która wykona zdjęcia Twojego produktu z jak najlepszej perspektywy. Dodatkowo, odpowiednio dopasuje kolorystykę, jeżeli będzie konieczność to wyszparuje produkt lub podda go obróbce graficznej. Tak przygotowany opis będzie wyglądał o wiele lepiej!

Nie zostawiaj klienta bez odpowiedzi – informuj o wydłużonym czasie realizacji

Gdy zachęcisz już klienta do zakupów, postaraj się zrealizować jego zamówienie jak najszybciej. Wiadomo – na niektóre przedmioty trzeba poczekać (postaraj się poinformować klienta, jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy niż zazwyczaj). Klient woli wiedzieć, że trzeba dłużej poczekać niż zostać bez odpowiedzi na kilka dni.

Opakowanie ma znaczenie – pokaż, że dbasz o klienta na każdym kroku

Zapakuj zamówienie tak, aby nie uległo uszkodzeniom w transporcie (wszyscy już widzieliśmy te filmiki o kurierach i paczkach? :)).


Dodatkowo, możesz dorzucić do przesyłki jakiś gratis który będzie miłym zaskoczeniem dla klienta. Np. próbkę/tester Twojego nowego produktu, kod rabatowy na kolejne zamówienie lub ozdobną kartę z podziękowaniem za zamówienie.

Karty z podziękowaniem do paczek zielono złote
Podziękowanie za zamówienie z logo i danymi social media

Dlaczego warto wkładać do paczek Karty z podziękowaniem?

Podziękowanie za zamówienie z logo i danymi social media
Karty do paczek z podziękowaniem na papierze eco craft – brązowy papier

Karty z podziękowaniem za zamówienie to idealny sposób żeby „przemycić” informacje o naszych profilach w social mediach. Mogą zachęcać do wystawienia pozytywnej opinii czy wrzucenia zdjęcia na Instagrama z naszym hasztagiem – czyli naturalna reklama naszego sklepu!


Taka ozdobna wizytówka pozwoli Ci na wyróżnienie i docenienie klienta który kupił u Ciebie. To niezwykle ważne aby klient wiedział, że zależy Ci na jego zadowoleniu z produktu, ponieważ tym chętniej wróci do twojego sklepu.

Zobacz karty z podziękowaniem do paczek które możesz zamówić:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.