Zatrzymaj klienta na dłużej – markering sklepu internetowego

W tym roku zdecydowanie można stwierdzić, że zakupy przez internet zbierają żniwa. Co rusz powstają kolejne sklepy internetowe, zaś portale aukcyjne pękają w szwach od nowych ofert.

Nie byłoby tak dużego wysypu gdyby nie to, że klienci zaczęli bardzo chętnie korzystać z tej formy zakupów.

Co jednak zrobić aby klient, który kupił w naszym sklepie, wrócił na kolejne zakupy?

Ulotka z podziękowaniem

Jeden z mniej docenianych, ale z naszego punktu widzenia, bardzo efektownych pomysłów – jeżeli jest dobrze wykonany.

Ulotka, w której podziękujesz klientowi za zakupy i dodatkowo zaoferujesz rabat na kolejne to niskobudżetowy pomysł na zwrócenie uwagi Twojego klienta. Nie chodzi tu jednak o rozsyłanie nikomu niepotrzebnej makulatury. Jeżeli zdecydujesz się na wdrożenie tego pomysłu do swojego sklepu internetowego, to zadbaj o to, aby ulotka z podziękowaniem dla klienta była estetyczna. Warto zadbać również o to, aby przykuwała uwagę, jednak nie była zbyt nachalna.

Klub stałych klientów

Z pewnością zauważyłeś, że w wielu sklepach już on funkcjonuje – nie bez powodu. To bardzo ciekawy pomysł aby zbierać bazę klientów, którzy będą zainteresowani ofertą twojego sklepu nie tylko jednorazowo.

Karty klubowicza czy karty stałego klienta nie tylko sprawdzają się w sklepach stacjonarnych – chociaż tutaj również je polecamy, ale również w sklepach internetowych. Możliwość zbierania dodatkowych punktów za zamówienia, zmotywuje klienta do kolejnych zakupów.

Ten pomysł wymaga jednak wdrożenia odpowiedniej możliwości w Twoim sklepie. Warto jednak rozważyć ten pomysł, w celu zatrzymania klienta na dłużej.

Dedykowane reklamy

O zaletach Newslettera rozpiszemy się w innym wpisie – jest ich wiele! Niestety, konkurencja nie śpi więc tak samo dużo jest e-maili marketingowych innych firm. Żeby klient zwrócił uwagę na Twoją wiadomość, zadbaj o jej unikatowość.

Personalizowane e-maile mogą być czasochłonne, co mogłoby się przełożyć na małe efekty ale pogrupowanie klientów i wysyłanie dedykowanego Newslettera dla nich – będzie o wiele łatwiejsze a do tego skuteczniejsze.

Jeżeli wyślesz klientowi wiadomość o standardowych promocjach to może on zginąć w lawinie innych, takich samych e-maili. Zaproponuj klientowi który zakupił w Twoim sklepie konkretny produkt, dodatkowych rabat na akcesoria do tego produktu.

Na przykład: Jeżeli sprzedajesz akcesoria GSM i Twój klient zakupił szkło hartowane na ekran do smartfona Samsung Galaxy S20 to wyślij mu ofertę na akcesoria do tego konkretnego telefonu. Kupujący zdecydowanie chętniej przejrzy dostępne etui na model swojego telefonu niż losowo wybrane promocje na akcesoria, które mogą w ogóle nie być kompatybilne z jego urządzeniem.

Sposobów na zatrzymanie klienta jest wiele – ważne, aby były one skuteczne i nienachalne. Przy tak szybko rosnącej liczbie sklepów internetowych, warto budować sklep, do którego klienci chętnie będą wracać.

Tagi: Brak tagów

Możliwość komentowania została wyłączona.