Kolportaż ulotek – czy jest skuteczny?

Kolportaż ulotek

Na rynku znajduje się szeroka oferta firm które oferują usługi kolportażu ulotek. Takie firmy, korzystając ze sprawdzonych sposobów, docierają nawet do wybranych sektorów klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą.Na czym to polega?


Załóżmy, że otworzysz sklep zoologiczny w którym oferujesz między innymi karmę dla psów. Spróbuj dotrzeć do pobliskich gabinetów weterynaryjnych i spytaj o możliwość pozostawienia ulotek w poczekalni – w końcu to tam spędzają czas właściciele psów i innych zwierząt mieszkający najczęściej w okolicy. Otworzyłeś właśnie sklep z artykułami papierniczymi? Jeżeli część Twojego asortymentu może trafić również do dzieci uczęszczających do szkoły, może warto rozważyć reklamę sklepu na terenie szkoły?

Pamiętaj, że na pozostawienie ulotek powinieneś mieć zgodę, dlatego warto o nią spytać. Często w takich miejscach są specjalne standy czy tablice, właśnie na takie materiały – warto z tego skorzystać. 

Czego lepiej nie robić?

Pamiętaj, że kolportaż ulotek to nie zasypywanie nimi wszystkich i wszędzie. Nadmiar gazet i reklam może być nie tyle przytłaczający co zwyczajnie denerwujący.

Nie zaśmiecaj bloków, korytarzy ani innych miejsc, bo jest to nieestetyczne i nie przyniesie korzyści Twojej firmie.Oprócz kosztów poniesionych na wydrukowanie materiałów dodatkowo możesz zniechęcić klientów do Twojej firmy. Jeżeli na budynku widnieje napis o zakazie kolportażu, uszanuj go. Zazwyczaj w pobliżu znajduje się specjalny kosz na ulotki lub tablica do przeczepienia ich.

Ulotki prosto do skrzynek pocztowych

Istnieje możliwość kolportażu ulotek bezpośrednio do skrzynek pocztowych. Ten rodzaj kolportażu sprawdzi się właśnie dla lokalnych firm oraz usługodawców świadczących usługi na terenie tej lokalizacji.

Każdy z nas z pewnością chociaż raz spotkał się z tego typu reklamą, stosują ją między innymi sklepi wielkopowierzchniowe. 

Przykłady najpopularniejszych rodzajów kolportażu:

ulotka na klamce drzwi

ulotka do skrzynki

ulotka do drzwi

ulotka do rąk własnych (w wyznaczanym miejscu)

ulotka za wycieraczkę samochodu

Koszt usługi

Jeżeli masz już projekt ulotki, która w zachęcający sposób trafi do Twoich przyszłych klientów czas na kolportaż. Jeżeli dopiero otwierasz firmę i Twój budżet na reklamę jest ograniczony, możesz samemu zająć się rozprowadzeniem ulotek.Minusami będzie zdecydowanie czas, który musisz na to poświęcić, zarówno na zaplanowanie całej „akcji” jak i samego roznoszenia ulotek. Warto mieć również dobrą kondycję, bo to od niej będzie również zależała wielkość terenu na którym się zareklamujesz.Do plusów należy jednak zaliczyć czynnik finansowy, który może w wielu przypadkach przeważyć, mianowicie cały budżet poświęcony na tę reklamę możesz przeznaczyć na materiały reklamowe. Jeżeli wolałbyś aby kolportażem zajęła się firma zewnętrzna, rynek oferuje szeroki wachlarz usług w tej branży. Firmy takie oferują kompleksowe usługi kolportażu, oferując dostarczenie ulotek na wybrany przez Ciebie rejon. Koszt takich firm jest zależny od wielu czynników, np. rodzaj materiałów reklamowych (ulotki, gazetki, inne), terenu (miejski, podmiejski – domy jednorodzinne), lokalizacji (miasto) oraz ilości.Ceny oscylują zazwyczaj w okolicach kilku/kilkunastu groszy za ulotkę (przy ilościach za kilka tysięcy sztuk) i maleją, gdy zdecydujemy się na kolportaż większych ilości. 

Czy kolportaż ulotek jest efektywny?

Możliwości jest bardzo dużo, dlatego warto zastanowić się jaki rodzaj będzie najskuteczniejszą metodą promocji Twojej marki. Pamiętaj jednak, że wykonany w profesjonalny sposób przyniesie korzyści. 

Możliwość komentowania została wyłączona.